Najczęstsze błędy przy tworzeniu media planu dla e-sklepu

Każdy kto posiada e-sklep wie, że tworzenie dla niego media planu nie należy do łatwiejszych zadań. Przede wszystkim trzeba pamiętać, że osoba zabierająca się za otwarcie sklepu internetowego bierze na siebie dużą odpowiedzialność oraz ryzyko. To właśnie media plan jest jedną z podstawowych rzeczy, o które powinno zadbać się w pierwszej kolejności.

Aby pomóc przyszłym e-przedsiębiorcom przedstawiamy krótki poradnik, dotyczący pięciu, najczęstszych błędów, jakie popełniamy przy sporządzaniu media planu dla sklepu internetowego. Zapraszamy do lektury.

Nie zawsze idzie według planu
Przede wszystkim pamiętajmy o tym, że nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkiego. Polecamy od razu przygotować kilka planów rezerwowych, które wdrożymy w momencie, kiedy nie uda się osiągnąć zadowalającego wskaźnika na etapie, na jakim to sobie zaplanowaliśmy.

Nieokreślony target
Może niektórym wydawać się to oczywiste, ale często początkujący przedsiębiorcy zapominają o potrzebie precyzyjnego określenia kim będzie potencjalny klient. Należy więc odpowiedzieć sobie na podstawowe pytania jak: kim jest nasz klient? Gdzie on jest? Jak do niego dotrzeć? Jaką wartość mu przekazać na konkretnym etapie zakupowym? Udzielając na nie odpowiedzi upewnisz się, że nie zmarnujesz pieniędzy na coś, co nigdy nie miało szans powodzenia.

Pominięcie pewnych kanałów reklamowych
Częstym błędem jest niedocenienie współczesnych możliwości, jakie dają nowe kanały informacyjne. Nie sądź więc, że obecność twojej marki na Snapchacie, Instagramie czy Twitterze będzie nieefektywna. Pewne jest, że w dzisiejszym świecie możesz wiele stracić jeśli Cię tam zabraknie. Obecnie trzeba nieustannie śledzić trendy i być otwartym. Śledź nowe kanały komunikacji, planuj, wdrażaj i testuj a szybko zobaczysz efekty.

Brak jasno określonego ROI
Trudno będzie ci ocenić czy coś jest skuteczne, nie określając żadnych wskaźników efektywności. Przede wszystkim należy ustalić, jaka będzie średnia wartość koszyka, jaki współczynnik konwersji chcesz osiągnąć, co jest konwersją, co jest mikrokonwersją, jak dywersyfikować ruch oraz jak mierzyć efekty. To pozwoli ci lepiej kontrolować swój biznes.

Nieprzewidziane testy
Musisz też zadać sobie pytania i znaleźć na nie odpowiedzi poprzez testy A/B, badań clictrackingowych, zmiany CTA, kreacji, komunikacji, harmonogramu wyświetlania reklam itd.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 803 649 785

E-mail: kontakt@gmp-plus.pl

Poradnik dotyczący metod płatności w sieci, jego rodzajów oraz bezpieczeństwa.