Technologia conversational commerce

Chociaż technologia symulująca rozmowy z komputerem jest dostępna już od lat, dopiero w ostatnim czasie tzw. boty zyskały na rozgłosie. O co tak naprawdę chodzi i czy prowadzenie sztucznej rozmowy jest efektywniejsze niż tradycyjne poruszanie się po witrynie internetowej? W naszym artykule przybliżamy problematykę związaną z technologią conversational commerce.

Jako definicję conversational commerce można podać aktywność marki i jej działania na platformach komunikacyjnych typu Facebook Messenger. Wykorzystując zautomatyzowanie firma ma możliwość momentalnej odpowiedzi na potrzeby użytkownika, jak np. linia lotnicza poinformuje klienta o opóźnionym locie a kurier o dostarczonej przesyłce. Zdecydowaną zaletą conversational commerce jest cross-device computing, czyli fakt, że konwersacja rozpoczęta na jednym urządzeniu może być kontynuowana na innym bez problemów związanych z utratą wątku.

Czym jest bot i do czego służy?
Bot to w skrócie software zaprojektowany do zautomatyzowania procesów, które w normalnych warunkach każdy użytkownik zrobiłby sam. Chodzi o takie działania jak zamówienie taksówki czy dokonanie rezerwacji w restauracji. Do najpopularniejszych rodzajów botów należą chatboty, których głównym zadaniem jest podtrzymywanie wrażenia, że człowiek rozmawiający z nimi prowadzi konwersację z drugą osobą. Warto zaznaczyć, że istnieje bardzo dużo ciekawych zastosowań botów. Wiele z nich jest wyspecjalizowanych w obsługiwaniu zapytań klientów, które wymagają udziału człowieka. Mówimy tu o botach mogących obsługiwać powielające się połączenia telefoniczne. Dzisiaj takie boty są wykorzystywane przez wiele firm, w których interesie leży skierowanie interesanta do odpowiedniego działu obsługi klienta. Czemu warto wykorzystać bota? Ponieważ technologia ta oszczędza czas i pieniądze, szczególnie kiedy firma musi obsługiwać setki połączeń dziennie. 

Przyszłość botów
Obecnie wiele firm spogląda z nadzieją na technologie chatbotów widząc w niej nową możliwość interakcji z klientami w sposób zbliżony do rozmowy z ich przyjaciółmi. Już teraz technologie te z powodzeniem wykorzystują giganci pokroju Facebooka czy Google. Eksperci spodziewają się, że liczba botów wykorzystywanych przez marki będzie wciąż rosła.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 803 649 785

E-mail: kontakt@gmp-plus.pl

Poradnik dotyczący metod płatności w sieci, jego rodzajów oraz bezpieczeństwa.