Coraz częściej kupujemy przy użyciu smartfona

Według raportów liczba osób, które regularnie płacą za produkty i usługi za pomocą urządzeń mobilnych. Chodzi o wzrost o 150 % w perspektywie rok do roku. Dane te są o tyle zaskakujące, że dotychczas strony mobilne największych sprzedawców notowały niewielką liczbę transakcji. Według ekspertów użytkownicy urządzeń mobilnych przekraczają jedną z ostatnich barier, które spowalniają nieuchronną dominację smartfonów i tabletów nad światem technologii dla konsumentów.

Czynnikiem, który zniechęcał użytkowników urządzeń mobilnych do płatności przeprowadzanych przy użyciu smartfonu czy tabletu były skomplikowane systemy obsługujące płatności za produkty czy usługi. Dzięki wprowadzeniu narzędzi umożliwiających zakupy za pomocą dotyku autoryzacja takiej transakcji przebiega w prosty sposób za pomocą odcisku linii papilarnych. Według prognoz badaczy, rozwój narzędzi operujących w tym obszarze znacząco wpłynie na rozwój e-commerce na urządzeniach przenośnych.

Dyktują klienci
Młode pokolenia nastawione jest na szybkie zmiany w kierunku nowych technologii komunikacyjnych i przede wszystkim indywidualnego podejścia do klienta. Tak więc wyzwaniem dla przedsiębiorstw będzie określenie unikalnych intencji klientów wynikających z ich natury, zwyczajów i skłonności oraz kontekstu każdej interakcji. Następnym ważnym krokiem będzie przesunięcie punktu ciężkości z gromadzenia informacji na ich przetwarzanie i analizy w czasie rzeczywistym oraz wykorzystywanie zaawansowanych metod analitycznych do stałego wzrostu zaangażowania i lojalności pozyskanych klientów. To wszystko będzie przekładać się co na realne wyniki biznesowe firm. Według prognoz komórkowy boom zakupowy najpierw dotknie głównie państwa wysoko rozwinięte, jednak już od 2018 roku liczba użytkowników smartfonów oraz urządzeń noszonych korzystających z płatności mobilnych na całym świecie sięgnie aż 50%.

Wyprzedzić konkurencję
Należy zaznaczyć, że z sytuacji tej będzie mogło skorzystać wielu przedsiębiorców. Warunkiem będzie jednak dokładne zadbanie o dostosowanie swoich platform internetowych do potrzeb zmieniających się trendów rynkowych, ponieważ w najbliższej przyszłości może stanowić ono bardzo ważny element w budowie przewagi konkurencyjnej na wymagającym i dynamicznie zmieniającym się rynku.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 803 649 785

E-mail: kontakt@gmp-plus.pl

Poradnik dotyczący metod płatności w sieci, jego rodzajów oraz bezpieczeństwa.