Wygląd strony sklepu internetowego

Badania e-rynku wyraźnie wskazują, że na decyzję klienta o zakupie wpływają nawet najmniejsze detale. E-przedsiębiorcy nie powinni więc lekceważyć nawet takich rzeczy jak kolory wykorzystane na stronie czy marginesy, ponieważ w zależności od ich szerokości ludzie inaczej czytają tekst. Wszystko to wpływa na odbiór naszej strony przez potencjalnego klienta. Całość witryny powinna być utrzymana w jednolitym kolorze i stylu, tylko najistotniejsze informacje możemy odróżnić od reszty tak, aby jasno podkreślić ich wagę. Oto kilka rad dotyczących zaprojektowania wyglądu e-sklepu.

Projektując swoją stronę warto stosować mechanizmy znane dobrze z psychologii. Chodzi o takie proste zabiegi, jak efekt pierwszeństwa, czyli umieszczanie najważniejszych treści na początku, a potem stopniowe umieszczanie tych mniej istotnych coraz niżej. Innym często bagatelizowanym problemem są np. nagłówki. Aby przekładały się na większą sprzedaż powinny jasno opisywać zawartość strony, na której widnieją. Otóż zbyt enigmatyczny tytuł raczej zniechęci klienta, który szybko opuści stronę. O czym warto jeszcze pamiętać?

Od ogółu do szczegółu
Przede wszystkim należy odpowiednio wyważyć proporcje między zbytnią szczegółowością a lakonicznością. Nikt z nas nie lubi zbyt przeładowanych treścią, skomplikowanych i specjalistycznych opisów produktów. Pamiętaj, że nie znaczy to jednak potrzeby rygorystycznego ograniczenia długości i szczegółowości komunikatu. Zwięzły opis to podstawa w wyczerpujące informacje dla wnikliwych klientów można umieścić pod zakładką „szczegóły”. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, ponieważ nie zanudzimy i nie przytłoczymy konsumenta, który szuka tylko podstawowych informacji a zadowolimy też bardziej wnikliwych klientów.

Przede wszystkim wygoda
Kolejnym problemem powodującym porzucenia koszyka jest niejasny proces zakupowy. Pamiętaj więc, że budując koszyk należy stworzyć jak najmniej kroków do realizacji transakcji. Chodzi głównie o przejrzystość, co wzbudza zaufanie klienta. Tak więc koszyk nie powinien być chaotyczny i przeładowany informacjami. Zawsze należy informować klienta o całkowitym koszcie zamówienia, podać informacje o warunkach dostawy i formie płatności. Jeśli będziemy zaskakiwać naszych klientów ukrytymi kosztami już do nas nie wrócą.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 803 649 785

E-mail: kontakt@gmp-plus.pl

Poradnik dotyczący metod płatności w sieci, jego rodzajów oraz bezpieczeństwa.