Czy długie oczekiwanie na towar szkodzi e-rynkowi?

W każdym biznesie niezbędne jest zadowolenie klienta i nie inaczej sprawa ma się z zakupami internetowymi. E-klienci chętniej wracają do sklepów, w których zostali obsłużeni szybko i sprawnie. Proces logistyczny odgrywa tutaj bardzo ważną rolę. Podpowiadamy jak budować efektywny model zarządzania logistyką na e-rynku.

Sporządzane raporty badające poziom zadowolenia e-klientów wyraźnie wskazują, że najczęściej podawanym problemem związanym z zakupami online jest zdecydowanie za długi czas oczekiwania na dostarczenie zakupionych towarów.

Zalety i wady zakupów w sieci
Najczęstszym powodem kupowania online jest dogodna i elastyczna forma dostawy oraz zwrotu towaru. Według danych z raportu sporządzonego przez Gemius dla e-Commerce Polska aż 35% badanych wskazało, że problemem jest długie oczekiwanie na dostawę. Równie ważny okazuje się koszt dostawy. Dlatego niezwykle ważne jest znalezienie złotego środka dla zapewnienia przewagi konkurencyjnej danego sklepu online. Efektywne zarządzanie jest kluczowe, ponieważ zwroty towarów przez klientów potrafią generować często ukryte i trudne do oszacowania koszty.

Wydajny proces realizacji zamówień
Sam proces realizacji zamówienia jest podstawą każdej sprawnej operacji logistycznej. Oczywiście istnieje wiele rozwiązań operacyjnych różniących się między sobą skalą operacji, jednak zawsze obecny jest element wspólny w postaci zachowania właściwych proporcji pomiędzy płynnością operacji a kosztami jej prowadzenia. Efektywnym narzędziem jest w tym wypadku stosowanie zintegrowanych rozwiązań i nieustanne badanie rynku w celu wczesnego wychwycenia zmieniających się trendów rynkowych.  Należy pamiętać, że model realizacji zamówień, który sprawdza się dzisiaj, jutro będzie już znacznie mniej optymalny. Wiąże się to z wieloma czynnikami takimi jak np. nowa usługa kurierska w firmie, zmiana magazyny logistycznego lub wprowadzenie dropshipping. Ta dynamika wynika z natury działania najprężniej rozwijającej się obecnie branży, jaką jest właśnie e-commerce. Strategiczne znacznie ma też wybór rozwiązań IT, będą one ewoluować razem z przedsiębiorstwem online tak, aby odpowiadać na wszelkie dynamiczne zmiany i ich procesy. 

Zobacz również

Kontakt

Tel: 803 649 785

E-mail: kontakt@gmp-plus.pl

Poradnik dotyczący metod płatności w sieci, jego rodzajów oraz bezpieczeństwa.